• Personlig Service
  • Snabba leveranser
  • Allt för att finjustera bilen

Renoveringssats B230 inkl stakar, lager och packningar.

L-M-R



Det som behövs för att renovera en B230.

Satsen innehåller: 4 st H-profil stakar inkl bult, ram- och vevlager och SAMTLIGA packningar till block och topp.

Åtdragningsmoment: 62nm med ARP fett

Medföljande vevstaksbultar räcker upp till ca 640hk /4stakar
Vi har även Äkta ARP-Bultar som vi säljer löst, se nedan.

OBS EJ kolvringar. Dem hittar du HÄR!

OBS! Var noga med att ange exakt motorbeteckning och årsmodell på motorn som en kommentar i kassan. 

Att tänka på:
Att byta vevstakar är ett avancerat ingrepp
Mekanikerna måste ha bra kunskap för att ge sig in på detta
Han måste vara väl insatt i toleranser och moment och kunna mäta alla väsentliga mått på ett Korrekt sätt
Även om man skall öka eller minska vissa Toleranser vid ex 2 bars laddtryck
(Även i förhållande till vilken olja man skall köra med eller vilket varvtal etc)
-Detta Gäller Alla motorkomponenter-

Några viktiga tips:

  • Använda bladmått mellan vevstake och vevaxel så att vevlager ej blir skadade när man drar åt
  • Använda en kalibrerad momentnyckel
  • Ha kunskap om hur man använder en momentnyckel korrekt sätt (detta underskattar många)
  • Använda en sträckmätare för att verifiera så att det blivit rätt moment (0,15-0,16mm)
  • Använda Volvos verkstadshandbok 
  • Mät upp staken och lager noga innan montering så att alla toleranser stämmer och du får rätt lager på rätt plats

 

Mer info Mindre info

Finns i lager

4.00 5990

Frakt: 148 kr hem till dörren!

Öppet köp i 14 dagar!

Fri frakt till butiken!

5.990kr
Delbetala från 256kr/mån. Villkor.

Kundrecensioner

Hjälp andra att välja rätt. Var först med att skriva en recension!

Skriv en recension
Artikelnr VOMO010

Det som behövs för att renovera en B230.

Satsen innehåller: 4 st H-profil stakar inkl bult, ram- och vevlager och SAMTLIGA packningar till block och topp.

Åtdragningsmoment: 62nm med ARP fett

Medföljande vevstaksbultar räcker upp till ca 640hk /4stakar
Vi har även Äkta ARP-Bultar som vi säljer löst, se nedan.

OBS EJ kolvringar. Dem hittar du HÄR!

OBS! Var noga med att ange exakt motorbeteckning och årsmodell på motorn som en kommentar i kassan. 

Att tänka på:
Att byta vevstakar är ett avancerat ingrepp
Mekanikerna måste ha bra kunskap för att ge sig in på detta
Han måste vara väl insatt i toleranser och moment och kunna mäta alla väsentliga mått på ett Korrekt sätt
Även om man skall öka eller minska vissa Toleranser vid ex 2 bars laddtryck
(Även i förhållande till vilken olja man skall köra med eller vilket varvtal etc)
-Detta Gäller Alla motorkomponenter-

Några viktiga tips:

  • Använda bladmått mellan vevstake och vevaxel så att vevlager ej blir skadade när man drar åt
  • Använda en kalibrerad momentnyckel
  • Ha kunskap om hur man använder en momentnyckel korrekt sätt (detta underskattar många)
  • Använda en sträckmätare för att verifiera så att det blivit rätt moment (0,15-0,16mm)
  • Använda Volvos verkstadshandbok 
  • Mät upp staken och lager noga innan montering så att alla toleranser stämmer och du får rätt lager på rätt plats

 

Bli först med att recensera denna produkt!

Din recension:

För att skicka en recension måste du vara inloggad.

×