• Personlig Service
  • Snabba leveranser
  • Allt för att finjustera bilen

H-profilstake Vitmotor 139,5mm

L-M-R



H-profilstake till Volvos vitmotor 139,5

Pris per st.

Medföljande vevstaksbultar räcker upp till ca 750hk /5stakar
Vi har även Äkta ARP-Bultar som vi säljer löst, se nedan.

Åtdragningsmoment med ARP-fett: 62nm

Staken passar samtliga lite äldre vitmotorer då org kolvar används.

Ev bearbetning av blocket kan vara nödvändigt, kontrollera detta vid montering.

Enkel modifiering, man behöver enbart slipa ur lite där staken vänder.

Att tänka på:
Att byta vevstakar är ett avancerat ingrepp
Mekanikerna måste ha bra kunskap för att ge sig in på detta
Han måste vara väl insatt i toleranser och moment och kunna mäta alla väsentliga mått på ett Korrekt sätt
Även om man skall öka eller minska vissa Toleranser vid ex 2 bars laddtryck
(Även i förhållande till vilken olja man skall köra med eller vilket varvtal etc)
-Detta Gäller Alla motorkomponenter-

Några viktiga tips:

Använda bladmått mellan vevstake och vevaxel så att vevlager ej blir skadade när man drar åt
Använda en kalibrerad momentnyckel
Ha kunskap om hur man använder en momentnyckel korrekt sätt (detta underskattar många)
Använda en sträckmätare för att verifiera så att det blivit rätt moment (0,15-0,16mm)
Använda Volvos verkstadshandbok 
Mät upp staken och lager noga innan montering så att alla toleranser stämmer och du får rätt lager på rätt plats

 

Mer info Mindre info

Leveranstid: 1-3 dagar

1.00 998

Frakt: 98 kr hem till dörren!

Öppet köp i 14 dagar!

Fri frakt till butiken!

998kr
Delbetala från 44kr/mån. Villkor.

Kundrecensioner

Hjälp andra att välja rätt. Var först med att skriva en recension!

Skriv en recension
Artikelnr VOMO008

H-profilstake till Volvos vitmotor 139,5

Pris per st.

Medföljande vevstaksbultar räcker upp till ca 750hk /5stakar
Vi har även Äkta ARP-Bultar som vi säljer löst, se nedan.

Åtdragningsmoment med ARP-fett: 62nm

Staken passar samtliga lite äldre vitmotorer då org kolvar används.

Ev bearbetning av blocket kan vara nödvändigt, kontrollera detta vid montering.

Enkel modifiering, man behöver enbart slipa ur lite där staken vänder.

Att tänka på:
Att byta vevstakar är ett avancerat ingrepp
Mekanikerna måste ha bra kunskap för att ge sig in på detta
Han måste vara väl insatt i toleranser och moment och kunna mäta alla väsentliga mått på ett Korrekt sätt
Även om man skall öka eller minska vissa Toleranser vid ex 2 bars laddtryck
(Även i förhållande till vilken olja man skall köra med eller vilket varvtal etc)
-Detta Gäller Alla motorkomponenter-

Några viktiga tips:

Använda bladmått mellan vevstake och vevaxel så att vevlager ej blir skadade när man drar åt
Använda en kalibrerad momentnyckel
Ha kunskap om hur man använder en momentnyckel korrekt sätt (detta underskattar många)
Använda en sträckmätare för att verifiera så att det blivit rätt moment (0,15-0,16mm)
Använda Volvos verkstadshandbok 
Mät upp staken och lager noga innan montering så att alla toleranser stämmer och du får rätt lager på rätt plats

 

Bli först med att recensera denna produkt!

Din recension:

För att skicka en recension måste du vara inloggad.

×