• Personlig Service
  • Snabba leveranser
  • Allt för att finjustera bilen

H-profilstake / Vevstake H-profil Volvo B230 / B234 152mm

L-M-R



H-Profil vevstake till Volvo B230 rödmotor

Priset är per st

Längd: CC 152mm
Vevända:52mm
Kolvända:23mm
Bredd vevända: 25mm
Bredd Kolvtappsända: 25mm
Bultar: 3/8x1,6" (9,5mm över gängorna)
Åtdragningsmoment: inoljade skruvar med ARP-fett 62nm

Medföljande vevstaksbultar räcker upp till ca 640hk /4stakar
Vi har även Äkta ARP-Bultar som vi säljer löst, se nedan.

Passar alla B230 (230E,230F,234 mfl)

Att tänka på:
Att byta vevstakar är ett avancerat ingrepp
Mekanikerna måste ha bra kunskap för att ge sig in på detta
Han måste vara väl insatt i toleranser och moment och kunna mäta alla väsentliga mått på ett Korrekt sätt
Även om man skall öka eller minska vissa Toleranser vid ex 2 bars laddtryck
(Även i förhållande till vilken olja man skall köra med eller vilket varvtal etc)
-Detta Gäller Alla motorkomponenter-

Några viktiga tips:

Använda bladmått mellan vevstake och vevaxel så att vevlager ej blir skadade när man drar åt
Använda en kalibrerad momentnyckel
Ha kunskap om hur man använder en momentnyckel korrekt sätt (detta underskattar många)
Använda en sträckmätare för att verifiera så att det blivit rätt moment (0,15-0,16mm)
Använda Volvos verkstadshandbok 

 

Mer info Mindre info

Finns i lager

1.00 998

Frakt: 98 kr hem till dörren!

Öppet köp i 14 dagar!

Fri frakt till butiken!

998kr
Delbetala från 44kr/mån. Villkor.

Kundrecensioner

Hjälp andra att välja rätt. Var först med att skriva en recension!

Skriv en recension
Artikelnr VOMO009

H-Profil vevstake till Volvo B230 rödmotor

Priset är per st

Längd: CC 152mm
Vevända:52mm
Kolvända:23mm
Bredd vevända: 25mm
Bredd Kolvtappsända: 25mm
Bultar: 3/8x1,6" (9,5mm över gängorna)
Åtdragningsmoment: inoljade skruvar med ARP-fett 62nm

Medföljande vevstaksbultar räcker upp till ca 640hk /4stakar
Vi har även Äkta ARP-Bultar som vi säljer löst, se nedan.

Passar alla B230 (230E,230F,234 mfl)

Att tänka på:
Att byta vevstakar är ett avancerat ingrepp
Mekanikerna måste ha bra kunskap för att ge sig in på detta
Han måste vara väl insatt i toleranser och moment och kunna mäta alla väsentliga mått på ett Korrekt sätt
Även om man skall öka eller minska vissa Toleranser vid ex 2 bars laddtryck
(Även i förhållande till vilken olja man skall köra med eller vilket varvtal etc)
-Detta Gäller Alla motorkomponenter-

Några viktiga tips:

Använda bladmått mellan vevstake och vevaxel så att vevlager ej blir skadade när man drar åt
Använda en kalibrerad momentnyckel
Ha kunskap om hur man använder en momentnyckel korrekt sätt (detta underskattar många)
Använda en sträckmätare för att verifiera så att det blivit rätt moment (0,15-0,16mm)
Använda Volvos verkstadshandbok 

 

Bli först med att recensera denna produkt!

Din recension:

För att skicka en recension måste du vara inloggad.

×